Tap-Rap - sztuka naprawy opon

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Pan Giuseppe Ferrara wyjaśnia ważne aspekty naprawy opon: Mały, rodzinny biznes w południowych Włoszech osiąga doskonałość w segmencie naprawy opon. W 1980 roku zostało założone przez rodzinę Giuseppe Ferrara przedsiębiorstwo o nazwie RFP, jednakże w branży bardziej znana jest marka Tap-Rap, która jest synonimem specjalisty i zaawansowanej wiedzy know-how w naprawach. To co wyróżnia Tap-Rap to to, że jest to nie tylko specjalistyczny produkt, ale również opatentowana technologia, którą pan Ferrara nazywa "prawdziwą transplantacją” wymiany linek stalowych w oponie.

Pan Giuseppe Ferrara, przedsiębiorca z 55 – letnim doświadczeniem w dziedzinie rekonstrukcji i naprawy opon, spędził większość swego życia i kariery pracując w fabryce wspólnie ze swoimi pracownikami. Podczas swojej pracy zauważył, że około 15 procent karkasów, które zostały zakwalifikowane do bieżnikowania zostaje odrzucone - część z nich jako wadliwe we wstępnej fazie procesu, natomiast około 8 procent dopiero po wykonaniu pierwszego i drugiego etapu. Oznaczało to, poza stratą czasu, znaczący wzrost kosztów. To wówczas pan Ferrara wpadł na pomysł opracowania materiałów do naprawy i wzmocnienia opon.

Po wielu testach, przeprowadzonych na różnych typach uszkodzeń i po około dziesięciu latach działalności, pan Ferrara otworzył dział poświęcony wymianie linek opasania, na co składała się wymiana jednej albo dwóch warstw stalowych linek stabilizujących w oponach radialnych. Pierwsze rezultaty były obiecujące i umożliwiały naprawę wielu karkasów, które do tej pory trafiały na złom. Zwiększyło to również doświadczenie przedsiębiorstwa w zakresie materiałów naprawczych z osadzonymi stalowymi linkami. Pan Ferrara poświęcił się pracy nad naprawami opon tworząc technologię Tap-Rap. Innowacyjność tej metody polegała na wydzieleniu w oponie stref takich jak: stopka, bok, bark, bieżnik i dostosowaniu budowy wkładów naprawczych do rodzaju strefy, w której powstało uszkodzenie. Należy podkreślić, że opona w miejscu naprawy nie traci swej elastyczności.

Cechy i jakość materiałów naprawczych Tap-Rap zostały zweryfikowane i uzyskały certyfikację Politechniki Bari i TÜV, oraz zostały opatentowane przez syna założyciela, inżyniera, akcjonariusza i dyrektora RFP, pana Sergio Ferrara jako "prawdziwa transplantacja" wymiany linek stalowych w oponie. Ta precyzyjna technika to rodzaj rekonstrukcji stalowego kordu, gdzie materiał naprawczy stanowi integralną część z oponą. Tap-Rap zrodził się z potrzeby rynku, w momencie gdy dostępne na rynku metody napraw nie dawały gwarancji dostatecznej żywotności. „Wykonaliśmy mnóstwo testów w szczególności na bardziej rozległych uszkodzeniach” - mówi pan Sergio Ferrara - „ale zawsze któraś z napraw tworzyła wybulenie.”

Do testów stosowane były wzmocnione wkłady naprawcze z warstwą stalowych linek, podczas gdy oryginalne linki pozostawały nadal na miejscu. Jednakże, to powodowało zbyt dużą sztywność ściany bocznej, co zmniejszało solidność naprawy. Po kilku próbach, badaniach i testach, firma ostatecznie znalazła sposób, aby uniknąć pojawienia się wybuleń w poddawanych naprawie miejscach: "Kiedy zostaje uszkodzony radialny kord na ścianie bocznej, technologia Tap-Rap wymaga usunięcia tylko tych uszkodzonych linek z elastycznej części ściany bocznej, (otwierając "okno”) pozostawiając oryginalne linki kordu w stopce i opasaniu, oraz wstawieniu nowych linek od stopki do środka opasania,” mówi Ferrara. "Jest to prawdziwa transplantacja, która odbudowuje ścianę boczną i przyczynia się do odzyskania jej pierwotnej elastyczności.”

Nawet opony ciężarowe, w których uszkodzonych jest do 18 linek nie są niemożliwe do naprawy: ”Podczas licznych testów opracowaliśmy wkład naprawczy, która nie był poddany wulkanizacji, wykonany ze stalowych linek otoczonych gumą, rozmieszczonych trapezoidalnie by w ten sposób zachować oryginalny układ linek samej opony” mówi Ferrara. "W ten sposób zostaje rozwiązany problem linek, które nie przebiegają prosto, ponieważ surowa łata jest odkształcalna i dlatego przystosowuje się do kierunku linek opony.” W jednostopniowym cyklu „na gorąco” dochodzi do rekonstrukcji linek oraz odbudowy szczelności warstwy butylowej.

Aby wykonać ten zakres prac naprawczych, wymogiem jest szkolenie, podczas którego RFP przeprowadza swoich dystrybutorów czy klientów przez proces naprawczy; po którym otrzymują certyfikat. Proces Tap-Rap jest rekomendowany dla tych, którzy już posiadają doświadczenie w naprawie opon.

Najszybciej ostatnio rozwijającym się segmentem RFP są duże opony górnicze. Odkąd wchodzą w grę duże koszty, wymogiem staje się zastosowanie efektywnych systemów naprawy dla tych opon. Biznes dla RFP w tym segmencie rozpoczął się w 2000 roku, kiedy przedsiębiorstwo Puglia skontaktowało się przez kanadyjskich klientów potrzebujących naprawić opony o średnicy czterech metrów. "Osiągnęliśmy sukces,” mówi Ferrara "i dzisiaj nasz system jest jedynym, który gwarantuje efektywne naprawy w tym rodzaju dużych opon. Obecnie marka Tap-Rap jest dobrze znana w branży i jest gwarancją trwałości."

90 procent obrotu RFP pochodzi zza granicy: z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Indonezji, Australii, Nowej Zelandii i Rosji. Pomimo, iż we Francji przedsiębiorstwo posiada spory udział w rynku, jednakże w Europie technologia jest stosowana głównie do naprawy opon ciężarowych i osobowych.

"Nasz rozwój był stopniowy i jesteśmy dumni z satysfakcji jaką zyskuje nasz klient," mówi Ferrara. "Nasze umiejętności, które zyskaliśmy w bieżnikowaniu opon dały nam przewagę. Dzisiaj osiągnęliśmy doskonałość w naszej branży i czujemy satysfakcję, kiedy dostarczając naszą specjalistyczną wiedzę klientom, dajemy im przewagę na rynku. Wierzymy, że ci, którzy pracują z pasją w dziedzinie naprawy zyskują wielką satysfakcję."

Produkty Tap-Rap:

1) Trzy rodzaje mieszanek gumowych o różnej twardości, oznaczonych różnymi kolorami, stosowanych w zależności od strefy uszkodzenia.
2) Niezwulkanizowane wkłady naprawcze do odbudowy linek opasania oraz wkłady naprawcze do odbudowy bieżnika z dodatkowym kordem stalowym.
3) Wkłady naprawcze do odbudowy szczelności warstwy butylowej.

Źródło: R.F.P. SrL TAP RAP Manufacturing Company

Ciekawostki

Zapraszamy do obejrzenia filmu pokazującego ryzykowne naprawy opon. Nieprofesjonalne naprawy zwiększają straty w oponie i podwyższają koszty serwisowania. Niedozwolone jest stosowanie kołka na boku opony. Zszywanie lub skręcanie opony drutem nie jest najlepszą metodą naprawy. Nie powinno ...
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z przedstawicielem naszej firmy podczas tegorocznych targów Agrotech w Kielcach. Targi rolnicze zakończyły się rekordem liczby zwiedzających. W ciągu 3 dni odwiedziło je 71 250 osób. Swoje nowości branży rolniczej zaprezentowało 700 wystawców. ...
Odnosząc się do licznych komentarzy przy poprzednim filmie pokazujemy instrukcję naprawy opony z dużym uszkodzeniem bocznym. Czy wiesz, że drutówka w stopce opony to jak kręgosłup u człowieka? O ile drutówka w stopce opony jest nienaruszona to konstrukcje tekstylne kordu radialnego albo ...
Przedstawiamy naprawę opony ciężarowej w rozmiarze 315/80R22,5 z rozległym uszkodzeniem bocznym. W wielu przypadkach naprawa opony jest możliwa i opłacalna. Niska cena usług nie jest gwarancją opłacalności wykonanej naprawy. Ważne jest, aby naprawy wykonane były przy użyciu odpowiedniego ...
Naprawa opony rolniczej w rozmiarze 440/60R24 przy użyciu niezwulkanizowanych wkładów naprawczych specjalnie opracowanych i wyprodukowanych dla naszego serwisu i stosowanej przez nas technologii napraw. Opona posiadała uszkodzenie boczne wielkości 11 cm radialnie i 6 cm aksjalnie.  ...
Najistotniejszym elementem podczas eksploatacji opon jest utrzymanie właściwego ciśnienia, które jest konieczne do poprawnego funkcjonowania opon. Optymalna trakcja oraz wytrzymałość podczas obciążenia, może być uzyskane tylko przy utrzymaniu właściwego ciśnienia w oponie. Zarówno ciśnienie powyżej ...
Kolejny raz okazało się, że Polak potrafi. To co zobaczyliśmy pod warstwą gumy wprawiło nas w osłupienie.... Zobacz na filmie co nas tak zaskoczyło. Naprawa opony przemysłowej do ładowarki kołowej w rozmiarze 26,5R25.  Skomentuj artykuł na Facebook'u   {youtube}1-bhVGFd6iM{/youtube}
Prawidłowy dobór felg do konkretnej marki samochodu powinien uwzględniać szczegółowe dane techniczne pojazdu takie jak model auta, rok produkcji, pojemność i moc silnika. Należy zwrócić również uwagę na nabite oznaczenie na wewnętrznej stronie felg, które były do tej pory używane. Z tego zapisu ...
Jak wiadomo Polak potrafi, tak i w tym przypadku mamy do czynienia z naprawą opony rolniczo-przemysłowej Continental 365/70R18 MPT 70E o konstrukcji radialnej stalowej. Na załączonych zdjęciach widać oryginalny sposób łączenia przeciętych drutów radialnych na boku opony. Nie wiemy tylko czy ...
Pamiętacie ciekawostkę opublikowaną na naszej stronie w dniu 21 kwietnia br. pod tytułem „Rewolucyjna naprawa opony rolniczej”? Nadszedł czas na ciąg dalszy. Dzisiaj chcemy udowodnić Państwu, że koledzy z naszego serwisu naprawczego bez problemu poradzili sobie z naprawą opony z podobnym ...
Każdego roku rzesze turystów w całej Europie wyruszają w długie podróże, by dotrzeć do swoich ulubionych wakacyjnych miejsc. W ubiegłym roku 42% zagranicznych wojaży Europejczyków odbyło się drogą lądową, z czego 65% samochodem lub pojazdem silnikowym. Taka forma wyjazdów stanowi duże wyzwanie i ...
Film pokazuje nową oponę Trelleborg TM1000 High Power w rozmiarze IF900/65R46. Model TM1000 High Power został zaprojektowany tak, aby jak najbardziej zmaksymalizować szerokość bieżnika w celu osiągnięcia jak najszerszej powierzchni styku opony z glebą. Dzięki temu rozkład ciśnienia jest optymalny, ...
Producent opon BKT wprowadził na rynek nową oponę do prac ziemnych przeznaczoną do wozideł przegubowych. Nowa opona radialna Earthmax SR41 w klasie E4 została zaprojektowana, aby sprostać trudnym zadaniom w kopalniach odkrywkowych i na placach budowy. Codzienna praca na kopalni czy na placach ...
Naprawa opon przemysłowych OTR, rolniczych i ciężarowych na gorąco w innowacyjnej technologii Tap-Rap. Montaż i demontaż opon wielkogabarytowych przez serwis mobilny firmy Vegas Opony. Skomentuj film na Facebook'u lub YouTube  {youtube}f7y5MCu4eoM{/youtube}
Jestem pod wielkim wrażeniem pomysłowości  i pracowitości osoby, która opracowała i wdrożyła  tą genialną metodę odbudowy drutówki w stopce opony.  Podziw bierze  pracowitość i geniusz osoby, która to wykonała biorąc  pod uwagę ilość zużytych śrub i nakrętek. Finezja docięcia kawałka drutówki wraz ...
W bieżącym roku mija pięć lat stosowania technologii Tap Rap w Polsce. Z tej okazji dnia 7 marca 2015 roku w Koziegłowach pod Częstochową odbyło się połączone ze szkoleniem spotkanie ekipy Lewora z przedstawicielami serwisów,  które stosują włoską technologię w praktyce lub planują jej wdrożenie. ...
Różnorodność opon wielkogabarytowych OTR (Off-The-Road)/EM (Earthmover) jest olbrzymia i wynika z rodzajów maszyn na jakich są one montowane i warunków ich pracy. Opony przemysłowe OTR to opony przeznaczone dla wszystkich specjalistycznych pojazdów przemysłowych pracujących w górnictwie podziemnym ...
Pan Giuseppe Ferrara wyjaśnia ważne aspekty naprawy opon: Mały, rodzinny biznes w południowych Włoszech osiąga doskonałość w segmencie naprawy opon. W 1980 roku zostało założone przez rodzinę Giuseppe Ferrara przedsiębiorstwo o nazwie RFP, jednakże w branży bardziej znana jest marka Tap-Rap, która ...
Najnowszy model opon przemysłowych (OTR) Goodyear RT-5D został wybrany przez markę Volvo na montaż fabryczny w ładowarce kołowej. Maszyna pracuje we włoskich kamieniołomach, w których wydobywa się marmur. Opony Goodyear RT-5D, w rozmiarze 875/65R33, są montowane na maszynie Volvo L350F, czyli ...
Firma Vegas Opony od początku działalności specjalizuje się w naprawie i obsłudze serwisowej opon przemysłowych OTR. Bazując na wieloletnim doświadczeniu pracowników, wprowadza innowacyjne na polskim rynku technologie w zakresie napraw. Vegas Opony jest prekursorem na rynku polskim napraw na gorąco ...
Opony przemysłowe Goodyear Off-The-Road (OTR) będą montowane w 28 pojazdach Kalmar ESH-250 Shuttle Carrier w porcie London Gateway. To rezultat podpisania nowej, trzyletniej umowy zawartej pomiędzy firmą Goodyear a DP World London Gateway. W ramach współpracy Goodyear dostarczy przemysłowe opony ...
Goodyear przypomina operatorom pojazdów przemysłowych, że kompleksowe dbanie o opony jest niezbędne, aby w ramach eksploatacji osiągać najlepszy stosunek ceny opon OTR do liczby przepracowanych na nich godzin. Prawidłowe użytkowanie obejmuje nie tyko podstawowe procedury konserwacyjne, takie jak ...
Jak wielka może być największa opona produkowana przez Goodyeara? Odpowiedź na to pytanie może być dla wielu zaskakująca – otóż taka opona mierzy i waży tyle, co duży słoń! Według Wikipedii słonie afrykańskie mierzą 3-4 m i ważą 4000-7000 kg, a słonie azjatyckie mierzą 2-3.5 m i ważą 3000-5000 kg. ...
Goodyear wprowadza nową oponę do ładowarek kołowych do pracy w ciężkich warunkach. Opona Goodyear RT-5D została zaprezentowana podczas tegorocznych targów Bauma 2013 w Monachium odbywających się w dniach od 15 do 21 kwietnia. Opona przemysłowa OTR do ładowarek kołowych Goodyear RT-5D, w porównaniu ...
Goodyear wprowadza system FleetOnlineSolutions Mobile Technical Evaluation (FOS Mte) dla klientów użytkujących opony przemysłowe w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Internetowy system zarządzania oponami umożliwia wysyłanie raportów z inspekcji opon przy każdej wizycie, co daje klientowi ...

VEGAS OPONY Sp. z.o.o.
STRZAŁKÓW 39
26-625 WOLANÓW

tel. 666 148 070
tel./fax  48 618 67 11
e-mail: serwis@vegas-otr.pl