Utrzymanie opon OTR kluczem do ich długowieczności

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Goodyear przypomina operatorom pojazdów przemysłowych, że kompleksowe dbanie o opony jest niezbędne, aby w ramach eksploatacji osiągać najlepszy stosunek ceny opon OTR do liczby przepracowanych na nich godzin. Prawidłowe użytkowanie obejmuje nie tyko podstawowe procedury konserwacyjne, takie jak właściwy montaż i utrzymanie prawidłowego, właściwego ciśnienia, ale także dbałość o odpowiednie obciążenie oraz usunięcie zagrożeń z terenu pracy. Na tym opiera się szkolenie oferowane przez Goodyeara specjalistom od opon przemysłowych, którzy pomagają operatorom nie tylko optymalnie dobrać opony, a także utrzymać je w najlepszym stanie eksploatacyjnym. 

„Opony przemysłowe to poważna inwestycja, dlatego operatorzy powinni maksymalnie wykorzystywać ich potencjał i żywotność. W większości przypadków opony te pracują w trudnych i niebezpiecznych warunkach, na przykład w kamieniołomach, kopalniach, na placach budowy i wysypiskach.

Oznacza to potrzebę bardziej zaawansowanych procedur konserwacji niż w przypadku większości innych rodzajów opon. Aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji w ogumienie przemysłowe, trzeba stosować opony dobrej jakości i należycie o nie dbać. Nasze zespoły obsługi klienta są dostępne pod telefonem by pomagać operatorom maksymalnie wykorzystywać osiągi opon i unikać niepotrzebnych przestojów” – powiedział Octavian Velcan, dyrektor zarządzający opon OTR Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Właściwe opony i ciśnienie

Dobór właściwych opon pod kątem ich zastosowania jest konieczny, żeby zagwarantować optymalną sprawność maszyny i najniższe koszty użytkowania dla użytkownika. Oznacza to zrównoważone proporcje pomiędzy poszczególnymi parametrami, takimi jak ochrona przed przecięciami i uderzeniami, trakcją, odpornością na ścieranie i na wytwarzanie ciepła.
Po wybraniu właściwej opony należy określić odpowiednie ciśnienie, którego wartość może być różna dla opon na osi przedniej i tylnej. W tym celu użytkownicy muszą wziąć pod uwagę masę całkowitą pojazdu, a także prędkość i dystans pracy. Zalecane ciśnienie w oponach danej maszyny może zatem być różne ze względu na różnorodne warunki pracy.
Ciśnienie należy sprawdzać co najmniej raz w tygodniu przy umiarkowanej temperaturze, a minimum raz dziennie w warunkach wysokiej temperatury otoczenia. Zalecenia różnią się w zależności od obciążenia i temperatury, do których należy dostosowywać ciśnienie. Nadmierne ciśnienie również znacznie skraca życie opon. Obręcze muszą być czyste, nieuszkodzone i wolne od rdzy, a zawory odpowiednio umiejscowione oraz chronione przed uszkodzeniami, wodą i zanieczyszczeniami.
Należy również postępować ze szczególną ostrożnością w przypadku dobierania opon nowych i używanych do pracy na jednej maszynie z powodu różnych obwodów toczenia takich opon. Dopuszczalna jest pewna tolerancja, ale trzeba przestrzegać zaleceń producenta maszyny. Zastosowanie opon tych samych rozmiarów, konstrukcji, rzeźby bieżnika, a nawet marki pomoże zapewnić stabilność i uniknąć potencjalnych problemów z układem przeniesienia napędu, a także z nierównomiernym zużyciem opon.
Bardzo ważne jest także odpowiednie obciążenie. Należy unikać przeładowywania, jednak jeśli jest to nieuniknione powinno się odpowiednio zwiększyć ciśnienie, konsultując zmiany z przedstawicielem producenta ogumienia. Ładunki należy zawsze równomiernie rozmieszczać by zapewnić stabilność pojazdu, w przeciwnym wypadku zagrożone będą opony lub sama maszyna, która może ulec uszkodzeniu lub nawet przewrócić się. Bardzo przydatne są elektroniczne wagi, pomagające zapobiegać tego typu sytuacjom.

Utrzymanie obszaru pracy

Jednym z elementów, o którym łatwo zapomnieć jest stan miejsca pracy i zasady w nim obowiązujące. Kamienie i odpady są częstą przyczyną powstawania nienaprawialnych uszkodzeń w oponach przemysłowych, dlatego należy regularnie sprawdzać teren i dbać o sprawność wyrzutników kamieni, montowanych pomiędzy oponami bliźniaczymi. Nawet niewielki kamień pozostawiony w bieżniku może wbić się w oponę i uszkodzić karkas. Odpowiednie utrzymanie terenu pracy i stosowanie dobrych praktyk mogą zmniejszyć ryzyko tego rodzaju uszkodzeń. Wymaga to sprzątania nawierzchni, usuwania wycieków, zapewniania odpowiednio szerokich kolein i przeciwdziałania gubieniu ładunku. Zanieczyszczenia mogą gromadzić się również między oponami a maszyną w trudno dostępnych miejscach, powodując uszkodzenia ścian bocznych opony.

Konserwacja maszyn

Niewłaściwa geometria osi, problemy z hamulcami i wycieki oleju niekorzystnie wpływają na żywotność opon, dlatego konserwacja maszyn też ma znaczenie dla wydłużania żywotności opon.

Szkolenia operatorów

Nie mniej ważne dla bezproblemowej eksploatacji i długowieczności opon są umiejętności operatora. Właściwa technika jazdy oraz prędkość w dużym stopniu przekładają się na maksymalizację żywotności opony i utrzymanie jej sprawności, jednak nie tylko sam operator maszyny ma wpływ na sytuację. Szkolenie potrzebne jest również pracownikom obsługującym załadunek i odpowiadającym za utrzymanie dróg dojazdowych. 

Zespoły obsługi klienta OTR

Goodyear organizuje regularne szkolenia dla członków zespołów OTR. Tygodniowe kursy obejmują prezentacje teoretyczne i zajęcia praktyczne, a także ćwiczenia i wizyty w zakładach produkujących opon przemysłowe w Luksemburgu. W ramach szkoleń organizowane są także wizyty w terenie u klientów z różnych branż. Daje to osobom z Goodyear pracującym w terenie możliwość lepszego zrozumienia zagadnień związanych z oponami przemysłowymi i pozwala jeszcze efektywniej wspierać operatorów maszyn w uzyskiwaniu jak najlepszego zwrotu z inwestycji w opony.

Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. http://www.goodyear.eu

Ciekawostki

Zapraszamy do obejrzenia filmu pokazującego ryzykowne naprawy opon. Nieprofesjonalne naprawy zwiększają straty w oponie i podwyższają koszty serwisowania. Niedozwolone jest stosowanie kołka na boku opony. Zszywanie lub skręcanie opony drutem nie jest najlepszą metodą naprawy. Nie powinno ...
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z przedstawicielem naszej firmy podczas tegorocznych targów Agrotech w Kielcach. Targi rolnicze zakończyły się rekordem liczby zwiedzających. W ciągu 3 dni odwiedziło je 71 250 osób. Swoje nowości branży rolniczej zaprezentowało 700 wystawców. ...
Odnosząc się do licznych komentarzy przy poprzednim filmie pokazujemy instrukcję naprawy opony z dużym uszkodzeniem bocznym. Czy wiesz, że drutówka w stopce opony to jak kręgosłup u człowieka? O ile drutówka w stopce opony jest nienaruszona to konstrukcje tekstylne kordu radialnego albo ...
Przedstawiamy naprawę opony ciężarowej w rozmiarze 315/80R22,5 z rozległym uszkodzeniem bocznym. W wielu przypadkach naprawa opony jest możliwa i opłacalna. Niska cena usług nie jest gwarancją opłacalności wykonanej naprawy. Ważne jest, aby naprawy wykonane były przy użyciu odpowiedniego ...
Naprawa opony rolniczej w rozmiarze 440/60R24 przy użyciu niezwulkanizowanych wkładów naprawczych specjalnie opracowanych i wyprodukowanych dla naszego serwisu i stosowanej przez nas technologii napraw. Opona posiadała uszkodzenie boczne wielkości 11 cm radialnie i 6 cm aksjalnie.  ...
Najistotniejszym elementem podczas eksploatacji opon jest utrzymanie właściwego ciśnienia, które jest konieczne do poprawnego funkcjonowania opon. Optymalna trakcja oraz wytrzymałość podczas obciążenia, może być uzyskane tylko przy utrzymaniu właściwego ciśnienia w oponie. Zarówno ciśnienie powyżej ...
Kolejny raz okazało się, że Polak potrafi. To co zobaczyliśmy pod warstwą gumy wprawiło nas w osłupienie.... Zobacz na filmie co nas tak zaskoczyło. Naprawa opony przemysłowej do ładowarki kołowej w rozmiarze 26,5R25.  Skomentuj artykuł na Facebook'u   {youtube}1-bhVGFd6iM{/youtube}
Prawidłowy dobór felg do konkretnej marki samochodu powinien uwzględniać szczegółowe dane techniczne pojazdu takie jak model auta, rok produkcji, pojemność i moc silnika. Należy zwrócić również uwagę na nabite oznaczenie na wewnętrznej stronie felg, które były do tej pory używane. Z tego zapisu ...
Jak wiadomo Polak potrafi, tak i w tym przypadku mamy do czynienia z naprawą opony rolniczo-przemysłowej Continental 365/70R18 MPT 70E o konstrukcji radialnej stalowej. Na załączonych zdjęciach widać oryginalny sposób łączenia przeciętych drutów radialnych na boku opony. Nie wiemy tylko czy ...
Pamiętacie ciekawostkę opublikowaną na naszej stronie w dniu 21 kwietnia br. pod tytułem „Rewolucyjna naprawa opony rolniczej”? Nadszedł czas na ciąg dalszy. Dzisiaj chcemy udowodnić Państwu, że koledzy z naszego serwisu naprawczego bez problemu poradzili sobie z naprawą opony z podobnym ...
Każdego roku rzesze turystów w całej Europie wyruszają w długie podróże, by dotrzeć do swoich ulubionych wakacyjnych miejsc. W ubiegłym roku 42% zagranicznych wojaży Europejczyków odbyło się drogą lądową, z czego 65% samochodem lub pojazdem silnikowym. Taka forma wyjazdów stanowi duże wyzwanie i ...
Film pokazuje nową oponę Trelleborg TM1000 High Power w rozmiarze IF900/65R46. Model TM1000 High Power został zaprojektowany tak, aby jak najbardziej zmaksymalizować szerokość bieżnika w celu osiągnięcia jak najszerszej powierzchni styku opony z glebą. Dzięki temu rozkład ciśnienia jest optymalny, ...
Producent opon BKT wprowadził na rynek nową oponę do prac ziemnych przeznaczoną do wozideł przegubowych. Nowa opona radialna Earthmax SR41 w klasie E4 została zaprojektowana, aby sprostać trudnym zadaniom w kopalniach odkrywkowych i na placach budowy. Codzienna praca na kopalni czy na placach ...
Naprawa opon przemysłowych OTR, rolniczych i ciężarowych na gorąco w innowacyjnej technologii Tap-Rap. Montaż i demontaż opon wielkogabarytowych przez serwis mobilny firmy Vegas Opony. Skomentuj film na Facebook'u lub YouTube  {youtube}f7y5MCu4eoM{/youtube}
Jestem pod wielkim wrażeniem pomysłowości  i pracowitości osoby, która opracowała i wdrożyła  tą genialną metodę odbudowy drutówki w stopce opony.  Podziw bierze  pracowitość i geniusz osoby, która to wykonała biorąc  pod uwagę ilość zużytych śrub i nakrętek. Finezja docięcia kawałka drutówki wraz ...
W bieżącym roku mija pięć lat stosowania technologii Tap Rap w Polsce. Z tej okazji dnia 7 marca 2015 roku w Koziegłowach pod Częstochową odbyło się połączone ze szkoleniem spotkanie ekipy Lewora z przedstawicielami serwisów,  które stosują włoską technologię w praktyce lub planują jej wdrożenie. ...
Różnorodność opon wielkogabarytowych OTR (Off-The-Road)/EM (Earthmover) jest olbrzymia i wynika z rodzajów maszyn na jakich są one montowane i warunków ich pracy. Opony przemysłowe OTR to opony przeznaczone dla wszystkich specjalistycznych pojazdów przemysłowych pracujących w górnictwie podziemnym ...
Pan Giuseppe Ferrara wyjaśnia ważne aspekty naprawy opon: Mały, rodzinny biznes w południowych Włoszech osiąga doskonałość w segmencie naprawy opon. W 1980 roku zostało założone przez rodzinę Giuseppe Ferrara przedsiębiorstwo o nazwie RFP, jednakże w branży bardziej znana jest marka Tap-Rap, która ...
Najnowszy model opon przemysłowych (OTR) Goodyear RT-5D został wybrany przez markę Volvo na montaż fabryczny w ładowarce kołowej. Maszyna pracuje we włoskich kamieniołomach, w których wydobywa się marmur. Opony Goodyear RT-5D, w rozmiarze 875/65R33, są montowane na maszynie Volvo L350F, czyli ...
Firma Vegas Opony od początku działalności specjalizuje się w naprawie i obsłudze serwisowej opon przemysłowych OTR. Bazując na wieloletnim doświadczeniu pracowników, wprowadza innowacyjne na polskim rynku technologie w zakresie napraw. Vegas Opony jest prekursorem na rynku polskim napraw na gorąco ...
Opony przemysłowe Goodyear Off-The-Road (OTR) będą montowane w 28 pojazdach Kalmar ESH-250 Shuttle Carrier w porcie London Gateway. To rezultat podpisania nowej, trzyletniej umowy zawartej pomiędzy firmą Goodyear a DP World London Gateway. W ramach współpracy Goodyear dostarczy przemysłowe opony ...
Goodyear przypomina operatorom pojazdów przemysłowych, że kompleksowe dbanie o opony jest niezbędne, aby w ramach eksploatacji osiągać najlepszy stosunek ceny opon OTR do liczby przepracowanych na nich godzin. Prawidłowe użytkowanie obejmuje nie tyko podstawowe procedury konserwacyjne, takie jak ...
Jak wielka może być największa opona produkowana przez Goodyeara? Odpowiedź na to pytanie może być dla wielu zaskakująca – otóż taka opona mierzy i waży tyle, co duży słoń! Według Wikipedii słonie afrykańskie mierzą 3-4 m i ważą 4000-7000 kg, a słonie azjatyckie mierzą 2-3.5 m i ważą 3000-5000 kg. ...
Goodyear wprowadza nową oponę do ładowarek kołowych do pracy w ciężkich warunkach. Opona Goodyear RT-5D została zaprezentowana podczas tegorocznych targów Bauma 2013 w Monachium odbywających się w dniach od 15 do 21 kwietnia. Opona przemysłowa OTR do ładowarek kołowych Goodyear RT-5D, w porównaniu ...
Goodyear wprowadza system FleetOnlineSolutions Mobile Technical Evaluation (FOS Mte) dla klientów użytkujących opony przemysłowe w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Internetowy system zarządzania oponami umożliwia wysyłanie raportów z inspekcji opon przy każdej wizycie, co daje klientowi ...

VEGAS OPONY Sp. z.o.o.
STRZAŁKÓW 39
26-625 WOLANÓW

tel. 666 148 070
tel./fax  48 618 67 11
e-mail: serwis@vegas-otr.pl